onsdag 20 januari 2010

The Beginning

In The Beginning There Was Silence And Darkness
All Across The Earth

Sen kom Serpent.

Jag fick idén till vårt doomband för länge sedan, hur länge sedan det var har jag glömt. Tanken var i alla fall att jag skulle skriva låtar och spela in allt själv, en egotripp helt enkelt.
Ganska snart så fann jag att det upplägget var tråkigt, svårt, och omständigt, så jag rekryterade min bandkollega Mathias. Mathias bror Martin var nästa man att hoppa på tåget.
Martin bodde då i Västerås vilket gjorde att vårt band var mer som ett projekt, men när han flyttade hem, för 1,5 år sedan om jag inte minns fel, så kom bandet igång på riktigt.

Våra bandinfluenser är mestadels Candlemass, Krux och Black Sabbath, men allting som är någorlunda ödesdigert funkar som inspiration.

Just nu håller vi på att repa in nya låtar, skriva några egna, och har vaga planer på att kanske göra en spelning till våren någon gång.
Om du vill höra oss spela, till exempel vår hittills enda egna låt God of War, så kan du klicka här

Det var en liten introduktion till bandet, det kommer mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar